2012-07-27

Bizous, Guld, Ros och en Spegel

God dag! Eller afton kanske...
Shopping stod på dagens schema, jag ska nämligen på bröllop om en vecka. Så jag och mamma har spenderat dagen med att gå igenom alla butiker (som vi ansåg värdiga - vilka var många!) i Falun och Borlänge. Vet ni hur svårt det är att hitta snygga klänningar numera? För mig var det löjligt svårt, det var ingenting jag fastnade för, framtill vi gick in på Joy här i Borlänge, då hittade jag minsann en vacker sak som det stod "Alice" på. Både bildligt och bokstavligt.
Klänningen är av märket Alice Bizous, om någon känner till det sedan tidigare. Det gjorde då inte jag innan, men jag är redan ett fan, kan man säga. Den är superskön att gå runt i, och jag älskar den! Utropstecken. Nog för att man helst inte ska ha svart under ett bröllop, men nu blev det som det blev. klänningen fanns även i vinrött (kärlek på den färgen btw), men inte i min storlek tyvärr. Ett färgglatt skärp i midjan och matchande (det är ett så fult ord, men det kan inte hjälpas) accessoarer, så är det fixat.
Men i Falun då? Kanske ni undrar. Hittade vår lilla Alice ingenting där alls? Nej, inte i klädväg kanske, men i kopp- och spegelväg!
Fem kronor styck på Myrornas. Inte helt fel, om jag får säga det själv. Och nu kan jag äntligen ha sofistikerade tebjudningar i mitt badkar!
Och så detta halsband. Sista exemplaret var det dessutom, och den lilla spegeln bad om att få följa med mig hem. Jag älskar detaljerna på ryggen och skaftet, så himla mys!
Det var min dag det. Fullspäckat med fynd och materiell glädje. Och en mysig dag med mamma såklart
Vad har ni haft för er?

2 kommentarer:

SysterYster sa...

Snyggt! kopparna var precis som jag vill ha...

Bunny sa...

Wow vilken fin klänning!